- ماما هنامشرفة عامة القسم الدينى و الأسرة
- عدد المساهمات : 9179
نقاط : 49036
تاريخ التسجيل : 21/04/2011
انجليزى – unit 10 للصف الثالث الثانوى 2016
الثلاثاء 02 فبراير 2016, 13:59
انجليزى – unit 10 للصف الثالث الثانوى 2016
Vocabulary:
achieve | يُحقق | cancer | السرطان |
cure | علاج / يعالج | diabetes | مرض السكري |
gradually | بالتدريج | result | نتيجة |
specialize | يتخصص | theory | نظرية |
amount | كمية / مبلغ (من المال) | invisible | غير مرئي |
release | يُطلق / إطلاق | gain | يكتسب / يزداد |
regularly | بانتظام | process (n) | عملية |
appreciate | يُقَدِر | research scientist | عالم أبحاث |
serious illness | مرض خطير | battery | بطارية |
anthropologist | عالم يدرس علم الإنسان | archaeologist | عالم آثار |
biologist | عالم أحياء | chemist | عالم كيمياء / صيدلي |
geographer | عالم جغرافيا | geologist | عالم جيولوجيا |
zoologist | عالم في علم الحيوان | psychologist | عالم نفس |
geneticist | عالم وراثة | biochemist | عالم كيمياء حيوية |
environmental scientist | عالم بيئي | space scientist | عالم فضاء |
nuclear scientist | عالم نووي | physicist | عالم فيزياء |
specialist | متخصص / أخصائي | medical laboratory | معمل طبي |
breakthrough | تقدم مفاجئ / انجاز هائل | oceanographer | عالم في دراسة المحيطات |
dissect | يُشَرِح | dissection | تشريح |
ambitions | طموحات | gradual | تدريجي |
diabetic | مصاب بالسكر | theoretically | من الناحية النظرية / نظرياً |
a series of events | سلسلة أحداث | happen naturally | تحدث بشكل طبيعي |
alternatives | بدائل | rainbow | قوس قزح |
record details | يسجل التفاصيل | mention | يَذكُر |
theory of general relativity | نظرية النسبية العامة | continental drift | الجرف القاري (الحركة البطيئة للقارات) |
the earth’s crust | قشرة الأرض | penicillin | البنسلين |
antibiotic | مضاد حيوي | aids | مرض الايدز |
Alzheimer’s disease | مرض الألزهايمر | terminal diseases | أمراض مميتة |
venom | سم | genetic information | معلومات وراثية |
generations | أجيال | blood circulation | الدورة الدموية |
the solar system | النظام الشمسي | combine | يمزج / يخلط |
nutritional value | قيمة غذائية | disease-free crops | محاصيل خالية من الأمراض |
combat pollution | يكافح التلوث | existing diseases | الأمراض الموجودة |
feed the population | يُطعم السكان | safe energy | طاقة آمنة |
food scientist | عالم أغذية | overcome | يتغلب علي |
gain weight | يزداد في الوزن | chemical energy | طاقة كيميائية |
scientific discovery | اكتشاف علمي | fame | الشهرة |
tap | حنفية | dry/dried/dried | يجفف |
extra weight | وزن زائد | epidemic | وباء |
hospitable | كريم الضيافة | pot | إناء من الفخار أو البلاستيك لزراعة النبات |
Prepositions & Expressions:
research the causes of | يبحث في أسباب … | get together | يتقابل |
find a cure for | يجد علاجا لــ | at regular times | في أوقات منتظمة |
life on other planets | الحياة علي الكواكب الأخرى | be passed down through | تنتقل من خلال |
keep up with | يساير / يجاري / يواكب | test the theory with experiments | يختبر النظرية عن طريق التجارب |
make their own food | تصنع طعامها بنفسها | an article about | مقالة عن |
result in | يؤدي إلي | result from | ينتج من |
an explanation for | تفسير لـ | be careful about | حريص بشأن |
compare results with | يقارن النتائج مع | specialize in | يتخصص في |
become interested in | يصبح مهتما بـ | remove something from | يزيل شيء من |
change..from…into… | يتغير من..إلي.. | be released into the air | تنطلق في الهواء |
invisible to | غير مرئي لـ |
Words that go together
carry out / do / perform experiments | يُجري تجربة | catch a disease | يصاب بمرض |
make a discovery | يحقق اكتشاف | spread diseases | ينشر الأمراض |
medical care | الرعاية الطبية | health care | الرعاية الصحية |
do revision | يقوم بالمراجعة | develop a theory | يُطور نظرية |
ever-growing | آخذة في الازدياد | raise awareness about | يزيد الوعي بـ |
environmental awareness | الوعي البيئي | intensive care | الرعاية المركزة |
serious complications | مضاعفات خطيرة | potential threat | تهديد محتمل |
technological progress | التقدم التكنولوجي | periodic check | فحص دوري |
growing opposition | معارضة متزايدة | scientific breakthrough | انجاز علمي هائل |
crucial factor | عامل حاسم | negligible amount of | كمية ضئيلة من |
at regular intervals | علي فترات منتظمة |
listening
Sara | I wish I knew what I was going to do when I leave school. Do you know what you’re going to do, Leila? | |
Leila: | Yes. I want to go to university and study medicine. Then, after that I want to work as a doctor. Don’t you have any ideas, Sara? | |
Sara | No. I don’t , And I don’t think I’ve done very well in this year’s science tests at school. | |
Leila | I’m sure you’ll be OK. | |
Sara | I don’t know. I wish I’d done more revision this year. | |
Leila | I expect you ‘ll do better in next year’s tests. | |
Sara | I hope so. I just wish I’d worked harder this yearI wish I hadn’t wasted my time in the holidays.So. You want to be a doctor? | |
Leila | Yes. I’d like to work as a hospital doctor for a few years, then I’d like to be a medical research scientist. | |
Sara | That sounds interesting. | |
Leila | Yes. You can not know about everything, so research scientists have to specialise, It’s all about doing experiments and comparing your results with other scientists, then gradually developing theories. | |
Sara | What will you specialise in? | |
Leila | I’d like to specialise in studying the causes of serious illnesses, like cancer or diabetes. | |
Sara | Really? Perhaps I should specialise, I wish There was something I was really interested in, like you. | |
Leila | You will probably become interested in something soon. | |
Sara | I hope so. I do want to be successful. | |
Leila | I know! Let’s agree now to get together in five years’ time, to see if we’ve achieved our ambitions. | |
Sara | Good idea! Let’s make sure we do. |
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى